Gebruiksgemak Verhogen

UX Optimalisatie

Wilt u weten of uw bezoekers makkelijk hun weg vinden op uw website? Is uw website wel duidelijk en eenvoudig, zonder dat je belangrijke informatie vergeet? Is uw website wel gebruiksvriendelijk op elk toestel? Desktop of mobiel? Komt uw bezoeker wel op de juiste plaats terecht wanneer hij vanuit Google op uw website klikt?

Het spreekt voor zich dat het optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid of usability essentieel is om online succes te boeken. Bezoekers blijven langer op uw website hangen wanneer uw website gebruiksvriendelijk is. Ze vinden sneller de gewenste informatie waardoor een potentiële klant u veel sneller zal contacteren of een andere interactie doen.

VRIJBLIJVEND GESPREK!

[contact-form-7 id="1621" title="Vrijblijvend Gesprek"]
Stappenplan

Onze Werkwijze

Image

1. User experience analyse

UX-design en/of optimalisatie start steeds bij het User Research of het gebruikersonderzoek. Meten en begrijpen zijn de sleutelwoorden. We brengen de huidige bezoekers in kaart en observeren hun surfgedrag. Aanvullende acties zoals het integreren van online enquêtes, het inventariseren en analyseren van de reeds aanwezige marketingdata en een brand optimalisatie onderzoek zijn een must.

Image

2. UX Design Optimalisatie

De UX-optimalisatie gaat van start na de UX-analyse. Het primaire doel van een UX-design of het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid is een hogere leadconversie. Bovendien resulteert dit in een betere organische vindbaarheid, een verhoogde klanttevredenheid en loyaliteit en een lagere overhead omdat u minder tijd verliest aan het beantwoorden van vragen van klanten.

Image

3. UX Proces bijsturen

Het UX-design is een doorlopend proces van (her)definiëren, analyse, onderzoek, implementatie vernieuwd design, evaluatie en optimalisatie. Steeds weer meten en bijsturen waarbij gebruiksvriendelijkheid en gebruiksgerichtheid centraal staan om steeds weer in te spelen op de voortdurend wijzigende gebruikerspatronen en verwachtingen om zo te resulteren in een hogere leadconversie.

Wijs uw gebruikers de weg

Waarom kiezen voor RIVR?

RIVR heeft, dankzij een decennia aan ervaring en het gebruik van allerhande tools, een goed zicht op wat online wel en niet werkt.  Via UX optimalisation (bv. gebruik van beelden, call to actions…) zal ons team de gebruiksvriendelijk van uw website optimaliseren zodat uw bezoekers veel sneller interacties doen die het rendement van uw website of webshop zullen doen stijgen.  De combinatie van een aantrekkelijk webdesign en een goede e­-commercestrategie is dus essentieel voor het succes van uw website.

Om de gebruiksvriendelijkheid of usability van uw website daarna te meten, gebruiken wij Google Analystics en andere softwarepakketten.  RIVR volgt het weigeringspercentage (bounce percentage) op, analyseert de gedragsstroom en de paginastatistieken. Op deze manier kunnen wij meteen ingrijpen indien uw website niet het gewenste resultaat haalt.